Lite bilder nu när de väl går

Oct. 30, 2012

Hejhej hallå! Idag är det tisdag å vi har precis duschat så ligger nu å softar i sängen en stund innan det blir free bbq å lite fest på hostelet vi flyttat till. Idag har vi varit på stranden en stund men de va kallt å blåsigt. Smörjade inte in mig för de va så lite sol å nu är jag så jävla bränd :( har inte brännt mig alls här ännu men idag gjorde jag det... Hela bröstet å benen å armarna.. Har verkligen lärt mig en läxa.
Sen jag skrev sist så har vi varit på vårt andra sunday session. Vilket va minst lika roligt som sist. De flytta in 5 skåningar på vårt hostel så jag, fia å nicklas som kommit å hälsat på förfestade med dem å sen körde utgång på hotellet. Vi hittade våran bästis birthday-boy å hänkade en go efterfest där de bjöds på starka korvar, avokadoröra, morötter å ketchup. Dagen efter var det dax för mig å fia å flytta till fremantle som ligger söder om cottesloe. Vi fick sällskap av nicklas som sovit över på vårt hostel. Så nu bor vi på samma hostel vilket äger! Synd vi flyttar i övermorgon men vi får köra en reunion hemma i sverige igen.
Goonet som dracks gav en dålig effekt dagen efter med en sjuk trötthet så det blev en go filmkväll med 4 chokladkakor å 3 chipspåsar som mölades in, som sofia skulle sagt haha.

Jusde! Mitt under festen i söndags fick vi mail från biluthyrningsfirman. Glada som vi var läste vi de snabbt å de stod något med att vi inte kunde hyra bilen så som vi ville. Jaja tänkte vi å sa att de löser sig vilket de också gjorde! Egentligen fick man inte hyra mellan öst å väst kortare än 14 dagar men de behövde hjälp med att köra en bil nu som vi fick för samma pris å 7 dagar. Bilen va inte lika tuff som den vi skulle kört men hundra gånger bättre med air con å mp3 sladd haha. Så nu ska vi sova i ett tält på taket av den å de kommer inte gå bra för fem öre hahaha.. Så i övermorgon åker vi. I morgon har vi varit i australien i 2 veckor å allt bara går skitfort. Knappt 2 månader till julafton liksom?
Men vi har de väldigt bra på vår resa.

Måste bara säga att jag är så himla glad för att jag åkte hit med fia! Kunde blivit katastrof eftersom vi inte kände varandra någonting men det har blivit så sjukt bra! Vi träffades på en hemsida där man söker resekompisar å så chansade vi å det var en av dom bästa chansningarna jag gjort!

Skriver nog här igen innan vi åker :)

Sen sist

Hej! Nu har jag vaknat. Solen sken in i mitt ansikte å de ska bli 35 grader idag hihi. Väntar på att fia ska vakna å sen ska vi gå å äta frulle. Är skithungrig.

Igår tog vi bussen till ett annat ställe som heter scarbourgh. Vi råka hoppa av på fel strand först så vi låg två timmar där med. Vågorna va sjuka igår! Råkade hamna mitt i en våg å drogs runt helt hjälplös under vattnet . De är så jäkla läskigt. Två gånger hände det. Sen fortsatte vi mot scarbourgh å låg där nån timma innan vi drog oss hemåt. På kvällen gick vi ut å tog en öl med våra italienska killkompisar. Asså älskar verkligen italienska å försöker lära mig mer men har verkligen glömt det :( .
I förrgår var vi ute å sprang haha. Kändes sjukt duktiga, efter det tog vi en go dusch å gick ner till datorerna. Vi hade kollat på lite bilar man kör gratis till å från städer eftersom de blir dyrare å frakta hem dem för företagen. Men vi fick veta att de va 21 årsgräns på allt sånt i hela landet så där förstördes våran dag typ... Vi hyrde istället en bil på 7 dagar å ska ta oss lite drygt 300 mil bort mot östkusten. Tror inte vi fattat hur mkt vi måste köra egentligen! Men fan va kul de ska bli!!! Tyvärr var de ganska dyrt så när vi kommer fram ska vi söka massa jobb å jobba ett tag.
I morgon är de sunday session igen å på måndag flyttar vi här ifrån till ett annat ställe vi vill se mer av. Både bra å dåliga känslor. Man har verkligen lärt känna många här men de ska bli gött å se ngt nytt än bara stranden. Sen på torsdag så kör viii!
Nu verkar fia vakna! Hörs snart igen

Mitt liv just nu

Just nu bor vi som sagt på ett hostel vid stranden. Många här har redan bott här 3-4 månader å jobbar. Själv skulle de inte riktigt passa mig. Alla här är riktigt schysta och jag å fia kommer överens med dem väldigt bra. Bäst tycker jag om två estländska tjejer som är så jäkla söta å snälla. Sen finns de alltid någon/några i ens rum som är jättetrevliga å roliga att hänga med eftersom vi är 8 st tjejer som delar.
Det som är jobbigt för oss är att vi aldrig vet hur länge vi kan bo här. Vi får veta de typ dag för dag. En dag får vi 3 nätter å sen är allt fullbokat å vi måste fråga massa gånger å hitta möjligheter så de är skitjobbigt att ha den oron i magen att vi kanske måste flytta ut om två dagar, och isf vart ? Allt är väldigt upptaget här i perth och vi trivs så bra på vårt hostel.
Annars är det väldigt dyrt här. Vi kan inte unna oss någon mat ute utan får köpa på supermarkets å laga från grunden. Vi äter mest sallad å jag köper lite olika kött som är på extrapris till kvällsmat. Soppa och bönor är också väldigt billigt. Till frulle äter vi yoghurt å ett ägg å middag äter vi en yoghurt å någon frukt. Alltså äter vi inte alls mkt men eftersom de är väldigt varmt så tänker man inte på det.
Vi är påväg till adelaide snart. Vi kan stanna här till måndag morgon som vi vet. Säkert längre, men för nu vet de inte mer nätter. Vi tror vi kommer åka i slutet av nästa vecka eller i början av nästnästa. Hur vi kommer till adelaide är också lite svårt. Vi vill hyra bil. Avståndet är sjukt. Ca 300 mil och tar 3 dagar om man sträckkör vilket vi inte kommer göra. Vi vill ner å se västsidan där de ska va svinfint. Vi räknar 6-7 dagar och letar förbrilt efter en bil. Många hyr inte ut till någon under 21 å vi längtar sönder till 15 jan då fia fyller år! Allt blir lättare då. Men vi har två uthyrare vi kollar på men de blir ju mkt pengar hur som helst vilken vi än tar. Men vi sparar ju pengar på att sova i bilen eftersom de är en campervan. Så vi ställer oss på lite parkeringar å sover typ haha..
Det kommer bli en upplevelse å ett jäkla äventyr å bila så långt. Hade varit så jäkla roligt! Annars får vi ta flyget men de är dyrt å vi måste betala fler hostelnätter. Vi ska kika lite mer på det :) perth ligger ju väldigt långt ifrån östkusten.. När vi väl kommer dit känns de som allt kommer ordna sig. Å när pengarna tar slut så är de bara å åka hem även om de är tidigare än vad man tänkt sig. Allt löser sig :)

Så nästa stop blir adelaide, en vecka ca å sen melbourne fram till jul/nyår. Där ska vi leta jobb! Korta intensiva jobb på 2-3 veckor hade varit perfekt för oss så där ska vi leta. Sen blir de sydney över jul å nyår. Hur vi ska bo där är också ett mysterium för ALLT är uppbokat. Folk betalar 50 dollar natten å måste boka minst 5 nätter för att få bo där. Its crazy. Men vi har något på g så hoppas ihjäl oss på de :)
Så de är för nu så som vi tänker. Vi pratar riktigt flytande engelska å förstår alla osv å de är så jäkla coolt. Man behöver inte ens tänka utan de är lika naturligt som att prata svenska.

Nu ska jag sova . Vi hoppade utgång ikv för de va så jäkla kallt! 10 grader, fatta! Man fryser ihjäl här på kvällarna helt sinnessjukt.. Några sjukt härliga tjejer på hostlet skulle iväg men vi drar ut med dem en annan gång. Ikväll hade hostelet free sausage sizzle också haha. Korvfest för hela slanten. Gratis bbq korv å de va sjukt gott å bra för plånkan. Vi drack även goon för första gången. Billigt vin gjort på vindruvor å fiskrens. Inte jätteäckligt ändå ;)
I morgon blir det stranden å bättra på brännan. Vi lyckades få 2 timmar av internet ( ca 8 dollar) helt gratis då vi uppdaterade en dator för foas mobil inte funka. Å de löste sig på 10 min å vi har kvar 1.50 av tiden hahaha. Sjukt soft! Använder det när jag har lite mer bilder å lägga ut :) nattinatteeen

rottnest

Halloo! Forbered er pa ett langt inlagg

Dagen borjade tidigt for varan del. Igar kvall fick vi packa vara saker for vi var tvugna att flytta ut till ett annat rum.. Vilket kanske var bra eftersom vi har kaozz i vara resvaskor. Ett tips for den som ska ivag ar att INTE packa for mycket. Skams nar jag sager det men har typ 10-15 linnen osv med mig. Inte jattesmart. Men har organiserat det helt okej nu iaf. Vi bokade aven nagot som heter rottnest island som ar ett s.k maste har i perth. Det kostar i vanliga fall 150 (1050 kr) dollar men vi lyckades pricka ratt dag att aka och det blev endast 98 dollar for bade cykel o farja fram och tillbaka. Vi stallde klockan pa kvart i sju for att fixa med byte av rum. (vilket suger alla i vart gamla rum var so himla goa. Forutom tva franska tjejer som inte var diskreta med att visa sin gladje over att vi dragit haha. Okej kanske for jag rakade trampa sonder hennes lada nar jag skulle hoppa ner fran sangen och sen andra gangen trampade jag henne pa benet hahaha)

Sa upp tidigt var det och vi var ivag vid klockan 8. Var farja gick halv 10 och vi skulle ta taget dit. Vi hoppade bara pa utan att tanka pa att betala och det gick bra haha sa dar sparade vi med pengar. Pengarna bara flyter ivag har so kanske redan ar hemma i november ;) Pa vagen till rottnest sag vi valar!!!! Sa jakla haftigt. Kunde inte ta kort for vi var inomhus i skitiga fonster men shit va tufft. Har ar valsasong nu vilket vi skulle fa forsta mer sen... Val framme fick vi vara cyklar sket i hjalm fast det var boter om man inte hade o polisen sag och sen cyklade vi ivag. Sa jaakla fina stallen har vi cyklat och stannat vid. Vi cyklade i ca 3 timmar och da hann vi se det mesta utan att stanna jattelange vid varje fin vik. Vi tror vi kan ha cyklat ca 2 mil vilket ar bra for har tranas det da inte mycket haha.. Vi avslutade pa subway for lunch och sen lag vi pa stranden en stund. De blaste dock svinkallt sa de va inte sa jatteskont tyvarr. Vi motte aven de sma djuren vi hoppades pa att traffa, quokkas. Sma rattor korsade med kangurur typ. Mjua och valdigt gosiga var dem och sa otroligt sota. Jag dog typ!Ah.. Vi sag aven mer val nar vi cyklade runt on men de va en bit ifran och vi sag aven nar vi akte baten hem.

Sa detta var en lyckodag verkligen! I sondags var vi pa nagot som kallas sunday session som ar valdigt stort har. Vi visste inte riktigt vad det var forutom att alla gick till cottesloe hotel for att ha sin sakallade sunday session. Vi skulle gatt dit med de killarna vi traffade forsta kvallen men de ar inte direkt duktiga pa att planera nagot sa dom har vi inte hort av mer. Jag och fia gick istallet till hotellet da sjalva och tog en ol. Nar vi druckit upp var det liksom inget speciellt. Vi kande ingen och ljudvolymen var brutal sa vi kunde inte prata sa bra heller plus att vi var hungriga. Vi gick igenom hotellets tre rum for att komma ut och helt plotsligt stod vi mitt i ett stort utomhus dansgolv med dj och hur mycket folk som helst som oste. Det var massa hip hop och rnb som jag kande igen (tex destinys childs) och vi skaka rumpa fran klockan 6 pa kvallen till klockan 10. Hade sa jakla roligt. Jag blev utbjuden pa date for andra gangen haha. Vi fick massa skona nya vanner och vi bara hade sa jaakla roligt! Tiden gick hur fort som helst och nar klockan var 10 sprang vi till vart hostel som ligger vagg i vagg med hotellet for att hinna ata nagot innan det stanger.
 Det basta med att vara tjej har ar att alla vara utekvallar blir sa billiga! Alla bjuder hela tiden och vi behover inte kopa nagot for det kommer hela tiden nya som vill bjuda. Perfekt om man vill spara pengar som vi behover.

I morgon skriver jag om livet har. Om hur vi lever, gor, vader (asso regn, sol ni vet, inte vader haha hatar att inte ha vara bokstaver) och sadant. Bjuder pa lite bilder som ar segare an jag vet inte vad att lagga upp men har ar lite :)

Kangaroooo

Heej! Idag har vi varit på kangurujakt! Vi tog bussen till stan å mötte upp nicklas på stationen. Sen tog vi gratisbussen ut till ön harisson för att leta. Jag å sofia va sjukt excited å när nicklas sa att vissa kunde vara typ 2 meter höga när de stod.. Vi hade typ tänkt oss små bebisar men de visade sig kallas wallabys hehe.. Så spända som vi var letade vi igenom alla buskar osv och efter nån timma hittade vi äntligen dem sovandes vid vatten. Å dom va så jäkla söta! Tänk en korsning mellan kanin å rådjur. Vi gosa med dem å de va rätt tama å vana människor kändes de som. Det som var skönt var att vi var de enda som va där å att de inte va värsta turistattraktionen, utan de kändes mer som vi va ute i vildmarken själva å letade. Sen drog vi å åt sushi som va jättegod å billig! 5 dollar för två rullar var perfekt. Vi hälsade på nicklas hostel vilket var brutalt skabbigt. Han flyttar hit ut i morgon, till freemental som ligger tio min med tåg. Sen ska vi se om vi ska bo med honom där resten av veckan eller stanna här.
Idag fick vi veta att vi är bokade till torsdag morgon vilket betyder free sausage chizzel på onsdag! Free kvällsmat säger man inte nej till. Dock är de någon jävel som snott vår stora yoghurt å även vår sista soppa :( är så jäkla irriterande verkligen men men..

I morgon ska vi upp ganska tidigt för att åka ut till rottnest island. De är en ö man åker färja till å sen cyklar runt där hela dagen. Det var rätt dyrt men tisdagar visade det sig vara mycket billigare. Vår tur fortsätter å hoppas verkligen den håller i sig! Det blev typ 680 kr ist för 1500 kr. Önskar jag kunde visa vädret men de ska va 24 grader i morgon å sen ökar de resten av veckan så helgen ska va perfekt.

Så i morgon kommer en bättre uppdate med bilder å framförallt på fejjan :)
Nu ska vi packa! Puss å kram

Helloo

Heej! Nu är vi påväg in till stan för att gå på kängurujakt haha! Vi ska möta upp min bardomskompis niclas (malmer, mamma :) ) sen ska vi gå på museum å leta hostel. I morgon natt kan vara vår sista natt här för de börjar bli fullbokat så vi måste hitta ett nytt place. Ikväll ska jag lägga in lite bilder å ha lite datatid tror jag. De är ju lite svårt på mobilen med bilder :) annars låg vi på stranden igår där de blev årets fight med världens slagsmål de svarta smala killarna mot de feta vita. Vi låg mitt i det å film kommer hahah... Sen va vi på sunday session som är stort här å hamnade mitt i världens nattklubb ute under bar himmel. Men mer om de sen för nu ska vi ta bussen :) kramar!

Saturdaaay

Heej! Antligen sitter jag vid en dator. Min mobil funkar inte att lagga in bilder fran pa tyvärr :(
Just nu bor vi vid stranden cottlesloe och har det valdigt bra. Det ar ett stort hostel som innehåller alla möjliga sorters backpackers. Men alla verkar kanna varandra skitbra o har typ bott har pa samma stalle i 3 manader..  Igar var jag och sofia rastlösa sa vi tankte ta en ol. Sagt och gjort gick vi till en bar och satt a snacka lite. Medelaldern var val ca 40 plus och narr vi hade druckit upp bestamde vi oss for att aka buss till ett annat stalle. I dörren moter vi nagra australienare och vi hangar med dem istället. Skitroliga och trevliga och kvallen slutade med en hattfest runt 3 hemma hos en skon kille. Han lovade att vi skulle fa bo hos honom o bara betala 6 dollar per dag (nu betalar vi 26vilket ar helt ok men mkt anda). Det var iaf en sjuk och sjukt rolig kvall vi aldrig kommer glomma.

Idag har vi bara legat pa stranden och softat. Nagra goa svenskar kom till oss fran stan sa vi hängde med dem pa stranden. Idag badade jag for forsta gangen. Var livrädd. De ar skitmkt hajattacker har per ar och alla har skrämt upp oss ordentligt.. Vagorna ar sjukt hoga och vi vill verkligen lara oss surfa NU. Ikvall blir det hang med hattkillarna o i morgon ar det sunday session vilket firas ordentligt har. Det ar att man ater och dricker gott under dagen och sen drar man ut och festar. Egentligen skulle vi aka med aussiarna till en o som heter rottnest island men de kanske vi skulle ta i veckan istället. Well, vi har all tid i världen och vi har det sa jakla bra

Saturdaaay

Internet ar sa segt att det inte gar a laga upp mer bilder. kolla fejjan for fler :)

Oct. 20, 2012

Mobilblogg

Tjenixen ! Nu sitter vi på vårt rum å har ätit lite lunch. Idag har vi förlängt vårt rum till måndag då en go kille nere i receptionen fixade det utan att vi visste de :) så vi ska försöka förlänga lite till kanske till onsdag eller något. Annars har vi det bra här. Stranden är väldigt fin och de är många väldigt roliga och sköna backpackers på hostelet. Vädret är la sisådär. Idag börja de ösregna när vi var framme vid stranden så vi fick gå å köpa mat istället. Pengarna går åt som smör å vi har fått lägga upp en budget typ. Vi skriver upp alla uttag så ska vi se om en månad vad de blir. Det är verkligen dyrt här men vi måste komma in i backpacker stylen å när vi gör de så tror jag att det blir enklare :)
Jag har fixat ett aussi nummer å med internet så de är väldigt skönt! Bara skicka till mig på viber :D numret finns på instagram :)

Tjenixen ! Nu sitter vi på vårt rum å har ätit lite lunch. Idag har vi förlängt vårt rum till måndag då en go kille nere i receptionen fixade det utan att vi visste  de :) så vi ska försöka förlänga lite till kanske till onsdag eller något. Annars har vi det bra här. Stranden är väldigt fin och de är många väldigt roliga och sköna backpackers på hostelet. Vädret är la sisådär. Idag börja de ösregna när vi var framme vid stranden så vi fick gå å köpa mat istället. Pengarna går åt som smör å vi har fått lägga upp en budget typ. Vi skriver upp alla uttag så ska vi se om en månad vad de blir. Det är verkligen dyrt här men vi måste komma in i backpacker stylen å när vi gör de så tror jag att det blir enklare :)

alive!

Nu ar klockan 3 har pa natten och vi har precis vaknat haha.. Resan har gatt jattebra och just nu ar vi valdigt jetlaggade och goa. Vi kom till perth vid 6 pa onsdagsmorgonen. (er tid kl 12 tisdag natt.)
Igar var vi ute och gick innan vi fick checka in pa vart hostel. Vi gick till Kings park som ar en jattefin park dar vi sag ut over hela swan river. Vi som trodde det var havet fatta noll haha men floden ar helt galet bred. Vi hade tankt att ga till stranden efter det dar ska vi bo resten av veckan (hoppas vi) men vi fick forsta att vi inte langre ar i Sverige sa idag ska vi ta taget dit som tar 15 min... haha

Sa just nu ar det natt har och vi har tankt ga en runda strax o sen kopa lite frulle. Vid 10 ska vi checka ut men de ar om mer an 6 timmar.. Far se nar vi hors igen. Bjuder pa lite bilder:

Har sitter vi nu. Fast inte lika pigga haha

Australien

Så i morgon åker jag till australien. Nästa gång vi hörs är jag framme (hoppas jag). Ska försöka uppdatera här så mycket jag kan men eftersom jag inte har med någon dator så kan de bli lite glest. Ska göra mitt bästa!
Ha de så bra så hörs vi på onsdag! 27 timmar flyg är inte å leka med. Puss :*

24 oktober!!!

Har haft världens bästa helg! Kan inte fatta att jag åker IMORGON. Shit! Önskar det var idag dock haha men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller hur är det?

I fredags kom min kära Elina (aka troget fan av bloggen) och hälsade på. Vi lagade flygande jacob och lärde oss ganam style dansen. Sen drog vi iväg till våra kära kompizar för förfest. Spårat som alltid med bodyshots efter en timma och såklart våran uppvisning av dansen som ej blev lyckad :(
Elina! Vi måste öva mer, ska vi skypea en gång i veckan och öva ihop och sen 3 gånger själva?!
Sen efter 3 timmar av beslutsångest om vi skulle köra tre eller två bilar med en för mycket i valde vi två bilar. Så vi 9 pers åkte två bilar dit vilket vi aldrig skulle gjort. En av oss tappra soldater kom inte längre än utanför bilen i halmstad innan det tog slut. Eve som var fredagens hjälte fick köra hem med honom och vi kunde då konstatera att vi var 8 pers i en bil strandsatta i halmstad. Så det blev 1.5 timmas bussfärd för några (ink mig och elina) hem sen vid 3. Fick ut mina aggresioner när ett jävla pucko började kalla busschauffören för massa vidriga ord. Då jävlar blir jag inte lycklig. Finns inget värre än idioter..

På lördagen drog Elina och jag en liten frulle och sedan kom farmor och farfar. Vi åt och åt och åt. Farmor kom med min klänning som hennes kompis sytt till, så himla snällt. Det var väldigt mysigt att träffa dom!
Vid sju drog me and my family till bratt för att äta. Det var otroligt gott och mycket trevligt så att säga. Sen drog jag till mina kära killkompisar för att säga hejdå.

Sista jobbdagen

Är färdig!!!! Var både kul å tråkigt att lämna. Mest tråkigt å lämna min lille Junior men fick ett fint kuddfodral han gjort i slöjden. Så jäkla söt! Av personalen på expeditionen samt rektorer fick jag massa godis! Hur snälla?? Världens bästa

Men jag är mer än redo att åka nu verkligen! Snart kommer elina och vi ska laga flygande jacob. Sen drar vi oss mot halmstad för utgång med några goa. I morgon blir det fullt upp så jag skriver här igen på söndag!

jag älskar din stil, yeah

kan man lägga sig nu eller?

Well, dagen har gått fort. Igår va sebbe hos mig och det enda jag gjorde var å äta å flabba konstant i den timman han va där. Kan inte sluta skratta när jag är fnittrig... Men de va mys. Sen drog jag till stan och Ana å jag var ute på en promme en stund. Så mysigt så :)

Idag har jag jobbat 8-15, mina lunchplaner krashades av mer jobb vilket uppskattas. Chash is king. Efter jobbet drog jag till Nico och gissa vad som väntade mig när jag kom dit!? Nybakade kanelbullar och världens bästa nico. Vi kollade igenom hennes asienbilder. Så härligt. Sen gick vi en liten promenad. Påväg hem ringde mamma och vi åkte in till stan så jag kunde köpa en vattentät "påse" att ha värdesaker i när jag är på stranden. Så kan man ta med sig den ner i vattnet ist för å va orolig att någon ska sno ens iphone när man badar. Åt för en stund sedan (OMG 3 timmar sedan. Har legat i sängen tre timmar hahaha.... hate myself). I morgon blir det jobb 8-15 igen och vet inte vad jag ska hitta på på eftermiddagen riktigt. Något kul går ju alltid å hitta på. Kanske ska fixa klart med alla dokument och skriva ut visum osv så de är klart. På fredag kommer elina och vi ska dra en go utgång i halmstad. So much fuun!

Bjuder på några bilder från min födelsedag, 16 maj som firades med lite mat med några goa. Snart är vi helt utspridda över världen. Fia i usa, joelle kvar i sverige å ana, jaa du ana? Vad ska de bli av dig egentligen haha. Sveriges spontanaste tjej med sveriges beslutsångest. I love you <3

Like we are gonna die young

Då var denna jobbdag över. Har varit väldigt enkel och bra. Nu ligger jag och tar de lugnt. Väntar på att ana ska svara så vi kan ses i eftermiddag. Längtar sjukt mycket till helgen. På fredag jobbar jag min sista jobbdag sen kommer Elina hit. Så ska vi laga mat och sen ska vi med våra killkompisar på fest eller utgång. Sen ska hon sova hos mig och på lördag ska vi äta brunch. Sen vid 12 kommer farmor och farfar hit och äter mat och umgås för sista gången så jag får säga hejdå till dem. Sen på kvällen har vi bokat bord på bratt och matilda är hemma så det blir hela familjen. Sen har jag inga planer på kvällen, men de blir säkert utgång :)
Söndagen är inget planerat utom att jag ska träffa Joelle på kvällen och ha fixat i ordning allt.

Känns som denna veckan kommer gå sjukt fort. Redan onsdag i morgon liksom. Sen är det bara två dagar kvar av veckan som jag ska jobba.
Packade min resväska igår. Det blir nog super. Har dock inte packat några skor än å den är full haha men de är bara å trycka ner :)

I just wanna run

6 dagar kvar

monday

Hemsk dag på jobbet. Allt var jobbigt och min sista lektion var överjävlig. Bet ihop och tänkte på pengarna istället...

Nu har sofia och jag bokat vårt första hostel!!! EN VECKA IDAG. OM EN OCH EN HALV TIMMA FLYGER VI!

Så de har gjort dagen bättre också. Vi bokade ett hotell mitt i stan första natten. Eftersom vi landar redan halv 6 på morgonen i perth så tänkte vi gå ut till hostelet på stranden och kolla läget och sen kanske boka för resten av veckan där. Tror detta kommer bli jättebra. Känns bra å bo nära stranden iaf första veckan så man hinner bli lite brun haha :)
Har pratat med en kille som är där nere nu och de va några stycken svenskar där som han träffat. Då kan de ju tipsa oss om saker och vi kan hänga lite med dom å så också. Blir perfekt!

Nu ska jag packa. Har varit å köpt hänglås. Gissa om jag gjorde fel när jag skulle ställa in koden eller? Det blev 000.... Frågan är om den är lätt eller om den är svår för den är så lätt å lista ut? Orkar inte haha :(
Hämtade även mitt körkort hos den som hade det haha.
Har verkligen en full vecka framför mig denna veckan men de är bara bra! Då går dagarna fortare :)

Vill bli brun igen, men helst inte fjälla så här mycket dock hehe. Tappade all färg på en vecka efter thailand pga det var minusgrader när jag kom hem..

25manna

Äntligen hemma!

Första tävlingen var i lördags och jag sprang en öppen medans resten av falkenbergs ok sprang i ett lag på 25 personer. Jag ville inte vara med för är livrädd att förstöra något så jag slapp!
Min bana gick skitbra! Jag hade en grym tid tills min 4 sista kontroll. Där lyckas jag ramla och köra knät rakt på en sten. Kände hur jäkla ont det gjorde och började må illa å bli svimfärdig. Asså helt brutalt hur öm man kan vara. Tänkte bryta banan men då såg jag mamma i skogen. Så vi tog mina sista kontroller ihop. Sen gick jag till sjukvården och det visade sig vara en blödning i knät eftersom det svullnade upp och gjorde skitont. Så hela lördagens eftermiddag och kväll fick jag gå med utsträckt ben eftersom jag hade en fet linda på haha inte skönt.
 På kvällen åt vi på en jättegod grekisk resturang.

Idag sprang jag en bana också! Blev runt 20 av 100 å va/är helt sjukt nöjd! MEN när jag kommer imål så är jag inte godkänd haha.... Då hade inte min sport ident blivit registrerad på en kontroll jag är helt hundra på att jag tagit och hört pipet på. Men, men har ju min sluttid och den va svinbra så är jättenöjd ändå med tanke på mitt lilla knää.

Annars har jag ätit mer godis än vad jag gjort på kanske 3 månader. Alltså är det brutalt mycket och det är inte okej! I morgon är det en vecka tills jag åker. Längtar ihjäl mig!

Solsidan klockan 8! Nu ska jag packa upp och fixa lite saker. Hoppas mitt trogna fan är nöjd med min uppdatering? <3

Jusde, i morgon måste jag åka och hämta mitt körtort i tröingeberg haha... Hade visst tappat det på stan? Orkar inte med mig själv men jag är jävligt van.

Yep, vi duschar ute, även om det är mitten av oktober haha :)

längtan

Jag längtar till i morgon. Då ska jag äta frukost på stålboms. Så det så!

Läste på blondinbellas blogg att hon ska till falkenberg i helgen och gå på strandbadens spa. Synd jag åker till sthlm haha.. elleer

Saknar sommaren

hostels in australiaa

Nu har jag och sofia precis kollat in lite hostels och detta verkar ju väldigt bra :D Första natten tänkte vi boka ett eget rum så vi kan få sova. Vi kommer vara riktigt jetlagged och trötta så vi tänkte något normalt hostel utan för mycket fest. Jetlag går ju över ganska fort och det skiljer bara 6 timmar så jag tror det räcker med en natt ordentlig sömn. Sen vill vi till ett hostel som heter ocean beach backpackers som ska vara ett hostel för alla backpackers. Mest unga, mycket fest och 50 meter ner till havet (stranden cottesloe). Man får låna gratis surfingbräda (precis som om man skulle klara det direkt haha) och det är inriktat på unga backpackers.

Bild från ocean beach backpackers hemsida. Stranden cottesloe

Sen har vi ett annat hostel som heter billabong backpackers som ligger mitt i festdelen av staden. Det ligger nära swanriver där det ska vara väldigt fint också. Även nära kings park som ska vara en jättefin park mitt i staden.

Vi hittade även lite andra alternativ. Ett hostel som var väldigt billigt som också låg mitt i staden, ett annat som verkade bra osv.

Gud vad jag längtar nuuu

No worries

Igår kom nico till mig en stund efter hon slutat jobba. Vi kollade lite på vad jag ska packa eftersom jag är helt klar med att städa mina garderober och resten av rummet nu. Så sjukt skönt! På måndag ska jag ta fram resväskan och packa ner sakerna, galet!
Sen kollade vi på pretty little liars. Även fast jag sett alla avsnitt som finns typ 2 gånger är jag fortfarande lika rädd haha.. Jag älskar pll!! Mitt hjärta krossades när jag såg att nästa avsnitt kommer ut 23 oktober och att jag åkt då.. Det har varit uppehåll i typ 2 månader :(

Nu har jag kollat igenom alla dokument som jag skrivit och gjort iordning för att ha med mig till oz. Ska fixa ett bankutdrag idag tänkte jag från mitt sparkonto. Vädret här suger balle.. Regn och regn och regn. Så fort jag sätter på mig träningskläder för att gå ut och gå så spöregnar det 1 sek efter.. Nu är det pepparpeppar lite ljust ute men med stora regnmoln. Ska dra till stan och lämna in en bok jag glömt av. Men först ska jag städa i köket. Fancy life

life always offer you a second chance, it's called tomorrow

Time flyes!! Idag frågade en mig på jobbet när jag åker. Tänkte och svarade 1.5 vecka! Wow that's crazy, crazy good!

Har sovit två timmar nu och känner mig om möjligt ännu tröttare haha.. Måste fortsätta operation städa rummet. Har faktiskt det roliga kvar. Rensa bland kläder som redan är helt okej rensade. Ska även välja ut lite mer, prova osv det jag ska ha med mig. Det blir ju inte så mkt plats i min väska (ska ha resväska) men sommarkläder tar inte så mycket plats.

Ikväll ska jag nog träffa nico en stund och i morgon är jag ledig. Fredalördagsöndag kommer gå skitfort och sen är det måndag igen. Måndag betyder sista jobbveckan, sista veckan i sverige, packa, fixa med papper, vara nervös, förväntansfull och att försöka ha den absolut bästa veckan någonsin!

TRÄNA

Känns så himla bra att ha ett troget fan som håller koll på mig <3 Ska bättra mig, lovar haha..

Idag har jag jobbat. När jag stod och betraktade matsedeln (älskar mat) så såg jag till min förfasan att det var studiedag torsdag, fredag :'( Först trodde jag mattanterna hade studiedag och blev fett ledsen men sen kom jag på att de va konstigt å då visade det sig att jag är ledig tors-fre... Skit i need cash man! Well well, gött med långhelg. På fredag åker jag till sthlm och springer orientering hela helgen. Känner att jag behöver träna och inte supa... Känner mig rätt f.e.t och det är inte roooligt.... Så ska bo på luftmadrass i en skolsal med klubben och de andra ska springa stafett hela lördagen och jag ska springa min egna bana utan press <3 Sen är det en tävling på söndagen också som alla ska vara med på.

Har precis pratat med sofia som jag ska åka med till australien! Är så glad att vi två ska åka, det känns så himla bra! Vi kommer ha skitkul och vi vill båda två samma saker så längtar ihjäl mig. På måndag är det seriöst bara en vecka kvar. Asså shit! JAG ÄR SÅ JÄKLA SPÄÄND!!

two weeeeks man

Idag är det två veckor tills jag åker till australien och min biljett har försvunnit jävligt mystiskt från min email.......... Så jäkla typiskt min tur. Är glad jag sa nej när mamma frågade om hon kunde radera den från sin mail. Så de löser sig. Ska även skriva ut mitt visum i morgon på jobbet så de är klart! Har börjat välja lite saker som jag ska ha med mig men ska börja packa ordentligt om en vecka. Sooo excited!! Detta väder tar döden på mig. Nu regnar det bara lite så ska ut och gå om en stund. Idag har jag blivit gödd hos farmor och farfar haha men det är så värt det! :)

Har skrivit cv och massa annat som är bra att tänka på. Har skrivit ner vad man måste göra och vad som finns att göra i varje stat och stad. Jag kommer ha mycket mer pengar än vad jag trodde så jag kan inte bli mer än redo för denna resa!

sunday funday

Igår städade jag i mitt rum. Herregud, städade vissa saker som jag inte städat på typ 5 år tex min bokhylla, alla priser osv. Men nu är det tjusigt. Slängde massa gamla saker med utan att må för dåligt haha..

Sedan åkte jag till Joelle. Vi drog ut och gick i regnet i 1.5 timma, 8.2 km fett värt. Vi avslutade våran kväll med film i hennes säng. Och herregud vilken film. Själva handlingen var väl helt ok, vi hade ingen text å dom pratade rätt otydligt så det var lite svårt att hänga med MEN när det är 4 jävligt heta killar med som strippar 80% av filmen (jag tror ni vet vilken jag menar) då är allt sånt som bortblåst. Det enda man vill koncentrera sig på är dem.... Asså jag dog!!!

Btw när jag städade hitta jag ett gammalt minneskort med bilder från jordanien och några bilder jag aldrig sett från Thailand!! Tänkte bjuda på några av dem.

Längtar tillbaka! Nu ska jag och pappa köra mot farmor och farfar. Är ledig idag