rottnest

Halloo! Forbered er pa ett langt inlagg
 
Dagen borjade tidigt for varan del. Igar kvall fick vi packa vara saker for vi var tvugna att flytta ut till ett annat rum.. Vilket kanske var bra eftersom vi har kaozz i vara resvaskor. Ett tips for den som ska ivag ar att INTE packa for mycket. Skams nar jag sager det men har typ 10-15 linnen osv med mig. Inte jattesmart. Men har organiserat det helt okej nu iaf. Vi bokade aven nagot som heter rottnest island som ar ett s.k maste har i perth. Det kostar i vanliga fall 150 (1050 kr) dollar men vi lyckades pricka ratt dag att aka och det blev endast 98 dollar for bade cykel o farja fram och tillbaka. Vi stallde klockan pa kvart i sju for att fixa med byte av rum. (vilket suger alla i vart gamla rum var so himla goa. Forutom tva franska tjejer som inte var diskreta med att visa sin gladje over att vi dragit haha. Okej kanske for jag rakade trampa sonder hennes lada nar jag skulle hoppa ner fran sangen och sen andra gangen trampade jag henne pa benet hahaha)
 
Sa upp tidigt var det och vi var ivag vid klockan 8. Var farja gick halv 10 och vi skulle ta taget dit. Vi hoppade bara pa utan att tanka pa att betala och det gick bra haha sa dar sparade vi med pengar. Pengarna bara flyter ivag har so kanske redan ar hemma i november ;) Pa vagen till rottnest sag vi valar!!!! Sa jakla haftigt. Kunde inte ta kort for vi var inomhus i skitiga fonster men shit va tufft. Har ar valsasong nu vilket vi skulle fa forsta mer sen... Val framme fick vi vara cyklar sket i hjalm fast det var boter om man inte hade o polisen sag och sen cyklade vi ivag. Sa jaakla fina stallen har vi cyklat och stannat vid. Vi cyklade i ca 3 timmar och da hann vi se det mesta utan att stanna jattelange vid varje fin vik. Vi tror vi kan ha cyklat ca 2 mil vilket ar bra for har tranas det da inte mycket haha.. Vi avslutade pa subway for lunch och sen lag vi pa stranden en stund. De blaste dock svinkallt sa de va inte sa jatteskont tyvarr. Vi motte aven de sma djuren vi hoppades pa att traffa, quokkas. Sma rattor korsade med kangurur typ. Mjua och valdigt gosiga var dem och sa otroligt sota. Jag dog typ!Ah.. Vi sag aven mer val nar vi cyklade runt on men de va en bit ifran och vi sag aven nar vi akte baten hem.
 
Sa detta var en lyckodag verkligen! I sondags var vi pa nagot som kallas sunday session som ar valdigt stort har. Vi visste inte riktigt vad det var forutom att alla gick till cottesloe hotel for att ha sin sakallade sunday session. Vi skulle gatt dit med de killarna vi traffade forsta kvallen men de ar inte direkt duktiga pa att planera nagot sa dom har vi inte hort av mer. Jag och fia gick istallet till hotellet da sjalva och tog en ol. Nar vi druckit upp var det liksom inget speciellt. Vi kande ingen och ljudvolymen var brutal sa vi kunde inte prata sa bra heller plus att vi var hungriga. Vi gick igenom hotellets tre rum for att komma ut och helt plotsligt stod vi mitt i ett stort utomhus dansgolv med dj och hur mycket folk som helst som oste. Det var massa hip hop och rnb som jag kande igen (tex destinys childs) och vi skaka rumpa fran klockan 6 pa kvallen till klockan 10. Hade sa jakla roligt. Jag blev utbjuden pa date for andra gangen haha. Vi fick massa skona nya vanner och vi bara hade sa jaakla roligt! Tiden gick hur fort som helst och nar klockan var 10 sprang vi till vart hostel som ligger vagg i vagg med hotellet for att hinna ata nagot innan det stanger.
 Det basta med att vara tjej har ar att alla vara utekvallar blir sa billiga! Alla bjuder hela tiden och vi behover inte kopa nagot for det kommer hela tiden nya som vill bjuda. Perfekt om man vill spara pengar som vi behover.
 
I morgon skriver jag om livet har. Om hur vi lever, gor, vader (asso regn, sol ni vet, inte vader haha hatar att inte ha vara bokstaver) och sadant. Bjuder pa lite bilder som ar segare an jag vet inte vad att lagga upp men har ar lite :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0