Oct. 30, 2012

Hejhej hallå! Idag är det tisdag å vi har precis duschat så ligger nu å softar i sängen en stund innan det blir free bbq å lite fest på hostelet vi flyttat till. Idag har vi varit på stranden en stund men de va kallt å blåsigt. Smörjade inte in mig för de va så lite sol å nu är jag så jävla bränd :( har inte brännt mig alls här ännu men idag gjorde jag det... Hela bröstet å benen å armarna.. Har verkligen lärt mig en läxa.
Sen jag skrev sist så har vi varit på vårt andra sunday session. Vilket va minst lika roligt som sist. De flytta in 5 skåningar på vårt hostel så jag, fia å nicklas som kommit å hälsat på förfestade med dem å sen körde utgång på hotellet. Vi hittade våran bästis birthday-boy å hänkade en go efterfest där de bjöds på starka korvar, avokadoröra, morötter å ketchup. Dagen efter var det dax för mig å fia å flytta till fremantle som ligger söder om cottesloe. Vi fick sällskap av nicklas som sovit över på vårt hostel. Så nu bor vi på samma hostel vilket äger! Synd vi flyttar i övermorgon men vi får köra en reunion hemma i sverige igen.
Goonet som dracks gav en dålig effekt dagen efter med en sjuk trötthet så det blev en go filmkväll med 4 chokladkakor å 3 chipspåsar som mölades in, som sofia skulle sagt haha.

Jusde! Mitt under festen i söndags fick vi mail från biluthyrningsfirman. Glada som vi var läste vi de snabbt å de stod något med att vi inte kunde hyra bilen så som vi ville. Jaja tänkte vi å sa att de löser sig vilket de också gjorde! Egentligen fick man inte hyra mellan öst å väst kortare än 14 dagar men de behövde hjälp med att köra en bil nu som vi fick för samma pris å 7 dagar. Bilen va inte lika tuff som den vi skulle kört men hundra gånger bättre med air con å mp3 sladd haha. Så nu ska vi sova i ett tält på taket av den å de kommer inte gå bra för fem öre hahaha.. Så i övermorgon åker vi. I morgon har vi varit i australien i 2 veckor å allt bara går skitfort. Knappt 2 månader till julafton liksom?
Men vi har de väldigt bra på vår resa.

Måste bara säga att jag är så himla glad för att jag åkte hit med fia! Kunde blivit katastrof eftersom vi inte kände varandra någonting men det har blivit så sjukt bra! Vi träffades på en hemsida där man söker resekompisar å så chansade vi å det var en av dom bästa chansningarna jag gjort!

Skriver nog här igen innan vi åker :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0