Portugal - monte gordo

Wow vilken vecka det har varit. Jag är brunare än någonsin utan att ha legat en sekund på stranden och stekt vilket kan sammanfatta hur underbart det varit. 
 
Vi åkte tidigt förra lördagsmorgonen hemifrån mig med målet stockholm. Dit kom vi i planerad tid och hängde hos sofies syster åsa nån timma innan vi körde vidare till arlanda med Åsa. När vi satt och väntade på att få boarda planet ringer åsa i panik och berättar att bilen totalt gått sönder. Bromsarna hade gått sönder och hjulen höll på å ramla av! En sån sjuk tur, tänk om de hänt 2 timmar tidigare, vilken panik de hade blivit. 
 
 
Vi landade på hotellet vid 8 på kvällen och gick och käka kvällsmat, sen somnade vi väldigt gött i våra underbara sängar för att sedan gå upp kl 7 för morgonjogg. 30 min med 20 min styrka. Det blir ca 5 km vilket är en underbar start på dagen men samtidigt väldigt jobbig haha. 
 
När man sprungit och stretchat är det dax för frukost vilket sitter mer än fint efter ett träningspass.
 
Annars tränade vi ca 3 pass per dag förutom onsdag då vi cyklade till spanien och torsdag då vi sprang 15 km i bergen. Men tänkte ta dem i separata inlägg.
 
 
 
Annars tänkte jag även skriva om vikt och hur unga tjejer faktiskt mår pga dessa jävla krav som finns. Det tänkte jag också ägna ett inlägg åt. Eftersom jag kom hem mer än sprudlande, brun, vältränad, hög på livet efter en toppenvecka och får en riktig käftsmäll som dödat min energi. Det handlar om att jag är för tjock för att kunna springa, att det är därför jag har ont. Men det skriver jag inte mer om förens på torsdag då jag ska tillbaka till den personen som jag står i underkläder inför som kollar igenom min kropp och klämmer och trycker. Japp, mer än förnedrande. Och japp jag är inte längre ledsen, jag är arg och då är det inte många som undkommer min vrede. Tack för det!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0