Jag är tillbaka

Wow vilken helg! Så himla roligt och mysigt har vi haft det. Vi hade lyxen att sova i stugor med riktiga sängar, tv i varje rum och kök! Det ingick även hotelfrulle och god middag på lördagen. Inte illa alls för oss som är vana att "checka in" i en skolsal och pumpa upp luftmadrasser för att sen gå och käka klibbig havregrynsgröt på morgonen. Men det har sin charm det med!
 
 
 
Tävlingarna började i fredags då några från klubben var med och sprang nattorienteringstävlingen. Den var superlång i alla klasserna och jag var inte jättesugen på att ge mig ut i "natten" och springa så den hoppade jag och typ de flesta andra i klubben också. 
 
Sedan var det dax för lördagen som jag gått å taggat till inför i typ 3 veckor. Jag, som inte sprungit en tävlingsklass sen jag slutade i D16 (alltså jag var 16 år) skulle springa mot mina kompisar i klubben som är riktigt duktiga. D21 är den svåraste klassen och även längsta klassen du kan springa som tjej. Och det är den klassen jag måste springa nu om jag ska kunna springa tävlingsklass. Så det är bara att bita i det sura äpplet och satsa stenhårt från början. Och det gjorde jag. Det gick faktiskt över förväntan förutom att det kändes som om jag aldrig kom fram. Allt gick så segt fast jag sprang så fort jag orkade. Men som sagt, jag har precis börjat träna regelbundet igen efter typ 4 års uppehåll. Det tar tid även om jag vill vara snabb å stark nu. Mitt mål var iaf att slå 5 st, och jag slog 6 st så är kanonnöjd! 
 
Älskar att det ser ut som att jag springer mot en jättepolkagris. GODIIS
 
Hade typ frost i skallen när jag kom imål?
Min bana på lördagen där jag målat in mina vägval
 
Sen drog vi vanliga rundan till ica och köpte godis. Kan inte förstå hur mycket choklad jag proppat i mig denna tävlingshelg. Sofie och jag har ingått en deal. Inget onyttigt, inte ens det minsta lilla på 2 veckor nu. För om 2 veckor drar vi till portugal för träningsresa och då kan man inte komma å ladda med choklad...
På kvällen var det finmiddag som var så himla god och det slutade med film i våran stuga tills alla däckade.
 
 
Söndagen innebar långdistans. När jag satt och kollade banlängder hemma var d21 8 km vilket jag inte var jättesugen på då jag inte visste vilken sorts terräng det skulle vara så jag anmälde mig i d21 kort som skulle vara 5 km. 
När vi var där visade det sig att d21 skulle vara 7km och min bana var 4.8 km. Ville sprungit riktiga tävlingsklassen då, men det gick ju inte. Kanske lika bra då jag hade riktigt ont i benen och knäna till start och kunde knappt springa. Bättre gick det i skogen och allt flöt på jättebra. Är kanonnöjd fast jag hamnade sist. Tar man bort mina bommar så hade jag blivit 2a så lite mer rutin behövs och även bättre styrka i löpningen.
 
 
Annars är jag väldigt nöjd och kunde inte haft en bättre helg. Orientering in my heart.
Btw hittade en bild på mig och sofie för ca 8 år sedan. Skillnad? ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0