Filippinerna

Stackars, stackars människor.
 
Håller på å läser som en galning nu när det lagt sig lite med den vidriga orkanen som drabbade Filippinerna. Det verkar som folk tänker åka dit ändå, och redan nu i början av december. Jag kan inte tänka på något annat resmål än Filippinerna, så det blir dit vi åker ändå. Samtidigt som man inte vill semestra i deras förödelse känns det som att de behöver hjälp med att få igång sin största inkomstkälla så snabbt det går, alltså turismen.
 
Nu återstår det att spara mer pengar än innan så man kan skänka dem mer på plats. 
 
 
Bilder på Malapascua, dit vi hade tänkt att åka först för att sedan stanna ett bra tag.. Det är helt omöljligt att åka dit även i Januari då det är den ö som varit bland de värst drabbade i förstörelse. Blir så jäkla ledsen när jag ser dessa bilder.. Tänk om det var Falkenberg, vad hade man gjort?
 
Här är de ställen UD avrådit som resmål just nu. Håller alla tummar att vi kan åka och att de får mycket hjälp fort så folk kan resa dit som vanligt nu när deras säsong börjar igen.
 
Nu ska jag resa mig ur sängen för att dra mig in till stan och klippa mig. Ikväll väntas Ost och Vinkväll på Laxbutiken då vi har börjat sälja massa goda ostar. Självklart måste vi veta hur de smakar också, inte mig i mot. Sjuka kontraster mot det jag precis skrev om, att livet går vidare för oss som inte drabbats av detta kaos..
 
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0