Stockholm

Ush, riktigt kasst med bloggen, jag vet.. Men har så jäkla mkt att tänka på och göra så hinner inte med den. Jobbar varje dag och många dagar två pass på en så har inte mkt tid över till något. Men nästa vecka kommer bli bättre då jag sagt upp mig på cafet i morse. 
 
Eventjobben är jätteroliga och man får jobba för så mycket olika människor, företag, privatpersoner osv. Varje gång jag går dit är det med ett leende på läpparna och när jag går hem är jag nästan ännu gladare fast otroligt trött i kroppen. Det är jätteslitsamt men värt varenda slitning hehe. Det bästa är nästan tjejerna man jobbar med ändå. De är så trevliga och goa och alla är på samma nivå. Jag älskar att kunna bolla ideer med andra och när alla jobbar och hjälper till. 
 
 
Mitt första eventjobb var för björn borg. Där samlades alla chefer och butikschefer från hela världens för att spana in de nya kollektionerna. Jag och två andra tjejer dukade upp buffé, koka kaffe, fixade med vatten och plocka disk osv. Det är ungefär det som vi gör. Ser till att de är snyggt och hjälper kunden med allt de behöver.
Sen jobbade jag för bokförlaget Wahlström och Widstrand då de hade fest för sina författare och frilands, översättare och andra människor som betydde mycket för dem. Jätteroligt event där de hade uteplats där några spelade på stenplattor. Alltså skivor som är som lp men mycket äldre och tjockare som spelas ur gramofon. Skittufft! Träffade en som jag tycker jättebra om som heter Annika Lantz. Känd från radio och tv. Har alltid tyckt hon varit underbar och mina tankar om henne besvarades absolut. Så jäkla trevlig och glad. 
 
 
I torsdags jobbade jag på kungliga tennishallen med åtta andra tjejer. Det var ett event för militärerna som var drygt 1400 stycken. Vi dela ut kaffe och fruktsallad på olika stationer och plockade ihop och städade osv. Också hur kul som helst och alla tjejer var underbara. Roligast var päronet som en tjej hade med sig som jaa... var rätt kul ;) 
 
Sen när jag jobbat klart var det dax att möta upp Sofia och Hannah våran engelska kompis! Så jäkla roligt. Vi drog till Gröna lund och åkte massa saker där. Dock kände jag mig gammal och mådde lite illa i slutet och fick huvudvärk haha. Hannah med. Hon var för ung för att köpa öl men för gammal för att åka. Flabba rätt gött åt det. 
Igår vaknade jag upp jämte Hannah och vi åt frulle och drog in till stan. Visade henne drottninggatan och lämnade henne där eftersom jag var tvungen att jobba. Orkar inte skriva varför jag slutat jobbet men det var inte min stil alls och lönen var knappt godkänd så i morgon är min sista kväll där. Sen nästa vecka får jag se vad som händer. Blir ett jäkla jobbsökande iaf.
 
Ska bli bättre på uppdateringen också såklart nu när jag inte längre har ångest över jobb. Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0