kallskänkan

Helloo. Har haft två spännande dagar då jag varit kallskänka i ett stort cateringkök. Alla frågade hundra gånger vilken utbildning jag hade och blev lika besvikna varje gång jag sa att jag inte hade någon alls å aldrig hade gjort det förr.. ops. Men fick ett sms innan idag om att de hade varit supernöjda och de sa de flera gånger så är jättestolt över mig själv :D 
 
Det jag fått göra är att fixa bufféer. Idag gjorde jag mat till 170 x 3 olika "maträtter". Tiden bara flyger förbi där och det är verkligen skitkul att jobba. 
 
 
Sen när jag slutade jobbet åkte jag till Antons student ute i österskär. Det kändes verkligen hemma där haha. Det är stockholm för mig och saknar verkligen att åka och hälsa på min bästa ewe. Ligga i hennes säng å kolla film å mysa. Hon och jag träffades i england på språkresa när vi var 14. Snart 10 år sedan.. Herregud. Dock har hon flyttat till västkusten nu när jag flyttat upp. Jaja man kan inte få allt här i världen.
 
klockan ställdes på 4 för att gå upp och åka till matsällskapet å de andra kockkollegorna (HAHAHA, skoja, tror jag är en bland dom ;) ) På rasten solades det kan jag lova. Högsommarvärme :D

yep 170 av allt. Förutom all sallad jag hackade i början, där var det för cesarsallad till 1000 personer.
kock- Amanda
Student med fina vänner
Gigantiskt paket!!!
Bäst var när Martin (ewes pojkvän) knöt mina skor hehe. 
 
Ska soova nu. I morgon ska jag på studentmottagning och jobba, fredag likadant och lördag bröllop :D Sen har jag ett annat jobb på g för ett annat företag. Jäkligt speciellt haha men tjänar kanon på det jobbet så får se hur allt slutar eftersom det handlar om att jag ska kunna snacka norska. Eller ah, förstå så ska intervjuas på fredag. Mer om de en annan gång :) Nattiii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0