All of my thoughts

Hejsan!
 
Har inte skrivit på länge, saker händer men det är en vardag nu. Sen snurrar tankarna i huvudet på mig vilket gör mig lite nere/ofokuserad.
 
Just nu är jag även ute på ett jobb som inte ger mig någon stimulans alls. Då jag är väldigt aktiv och älskar att jobba med aktiva saker är detta 100% tvärt om. Inget händer, ingen kommer, ingen telefon, ingen mailar osv i 8 timmar. Visst jag kan läsa bloggar, kolla program på datorn men det är inte kul att smyga med det fast det säkert inte gör något. Men jag har inget att göra, inga mål för dagen och då blir jag seg och deppig. Men det är bara denna veckan ut nu. 
 
Sen vet jag inte hur det blir i höst med något. Jag vill stanna i stockholm. Men jag kan knappt spara någonting här och jag måste spara pengar för att inte må dåligt. Hatar att inte kunna spara minst 5-10 tusen i månaden och här bara försvinner det jag sparar i början av månaden fast jag jobbar dubbelt så mkt som jag gjorde i falkenberg, Jag slösar inget, men här betalar jag hyra, mat, pendelkort osv vilket blir så mkt mer än hemma. Och jag är inte färdigrest än.  Okej om jag tänkte stanna här och var nöjd med att skaffa ett liv här tills jag skulle börja plugga. Men jag är inte nöjd med det, är inte helt tillfreds för jag vill se mer. 
 
Jag stannar gärna i höst. Men det finns inga lägenheter. Då kan jag hyra ett rum i någon lägenhet. Då kostar den minst 5000. Då kan jag bo kvar här i lägenheten jag har med fia nu. Fia flyttar till borås 1 september och jag känner jag ingen som vill flytta in och själv blir den för dyr. och 5000 plus pendelkort för 800 plus bredband för 300 plus mat och sen en lön på typ 10.000 går typ inte.
 
Visst det är inte helt fel att flytta tillbaka till fbg. Då kan jag spara mer pengar, jag kan satsa lite mer på å träna orientering och köpa kort på motionshuset för de är typ lika billigt för ett halvår som en månad kostar här uppe. Jag bor hemma vilket är mysigt. Men jag kommer ingenvart. Är det värt å bo hemma för en resa jag ska göra om ett år? Samtidigt som det ger mig mer ångest att stanna här å känna att jag inte har några pengar alls. 
 
Sen behöver jag skaffa ett till jobb här uppe. Det blir inte så mkt med cateringen som jag älskar på hösten och receptionistjobben är inte riktigt min typ. Men kan ju inte säga ja till något när jag inte har lägenhet.
 
Krångel, krångel. 
 
Men iaf annars är det bra med mig. längtar till nästa vecka jättemycket!
 
Bilder från fina dagar. I lördags drack vi hemmagjord sangria i humlegården och sen skulle jag å fia bada men hitta aldrig vattnet. Hitta 2 katter dock. älskar katter.
 
natti
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0