Paaaast few days

Dåligt bloggat av mig nu! Ska skärpa mig!
Helgen har varit super. I fredags slutade jag jobbet vid 1 och hängde med mina fina vänner. På kvällen tog vi det lugnt då alla var ganska trötta. Jag å matilda hade dansuppvisning i en säng i deras rum för en ny kille från nya zeeland. Hoppas de uppskattades haha.. På lördagen sov jag äntligen ut och på dagen hängde vi mest runt. Vi fick för oss att pierca oss men när vi kom in till stan hade det precis stängt så vi fick åka tillbaka.. På kvällen blev de fest. Vi fick så brutalt mycket gratis dricka på xbase så de va sjukt. Kvällen avslutades i receptionen då jag va galen på att vi tjejer inte fick vara med i coffee palaces fotbollsturnering. Skrev låååånga brev till receptionen haha herregud va jag skämdes dagen efter. Men men. Nu vet alla vem jag är fotbollsguliganen_92
I söndags kom alex tillbaka till melbourne å coffeee! Soo happy! Han bjöd mig på fin mat å kvällen spenderades lugnt på hostelet

I går, måndags, hade jag en pissdag verkligen. Efter jobbet som gick helt sjukt dåligt å jag höll på å lipa mitt i kundruschen haha blev det ej bättre. Vi har bedbugs i rummet. Det är som löss som kryper på en å biter en på hela kroppen på natten. Det kliar ca 10 gånger mer än myggbett å är så brutalt irriterande. Jättesvårt att få bort å de stannar i sängar å i ens kläder vilket gör att man får miljoner bett hela tiden. Så vårt rum har storsanerats. Så igår fick jag tvätta ALLT å torka ALLT jättevarmt. Så de spenderades eftermiddagen å kvällen med att göra. Sortera allt i stora svarta soppåsar.. Alla kläder låg huller om buller. Kläderna är försmå då vi har fått ha så hög temperatur på dem så det suger. Jag sov även pissdåligt hela natten.
Idag var en mycket bättre dag. Jobbet gick fint. De har massa nya som kommer varje dag å provjobbar så de har inte tid att va elaka å vaka över mig. Det äger. Det är nya hela tiden å det är verkligen endast jag som får stanna kvar. Måste ju vara ett positivt tecken. Men får la sparken i morgon ist hahah.. Men men har lite planer jag ska berätta mer om nån dag då jag vet mer om det :) jag har även piercat mig i örat idag! Varför vet jag ej haha men de va en rolig sak å de är fint. De va jag å mina kära kanadensare som åkte in. Även alex hängde med å han spenderar sjuka pengar på allt haha. Ett par solglasögon som kosta 500 dollar nypris (x7 för svenska kr) men nu va de på 50% rea som tur va. Inga problem, ingen titt på prislappen. Haha han är så go!
Annars hänger jag mycket med en vän från canada, tiera. Vi har kul ihop, hon är supergo. Hon jobbar på tribaltravel så hon kan boka alla mina resor här i australien myyycket billigare vilket verkligen äger.
Ikväll blir de fest på hostelet. Är så trött så de finns inte. Men ska ut med mina fina vänner en stund å stannar till 12 typ. I övermorgon ska vi kolla på australian open tennis! Såå kul!

Puss å kram (kommentera gärna! Roligare å skriva då :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fest en tisdag. När du kunde varit hemma och skottat snö... Tänk på det om du får hemlängtan. Jobba jobba jobba.

2013-01-15 @ 21:01:11
Postat av: Gunilla

Det är jag som skottat snö - inte pappa för han har en spricka i revbenet. Matilda är i Eksjö och är förkyld, stackarn. Där har de också haft sanering efter en elak skalbagge som bitit sönder och samman två killar. En fick panik och slängde ut sin säng genom fönstret, ha ha.
Du är duktig som jobbar järnet trots att allt är så jobbigt. Det blir bättre, Amanda! Och du vet inte vad som väntar runt hörnet... Håll ut, Gumman! You can do it!

2013-01-15 @ 21:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0