Nye2012

Gott nytt år alla!

Sitter just nu på bussen som strax drar sig till melbourne. Känns väl inte hundra just nu men det blir bättre. Har precis sagt hejdå till mina tjejer. Ush. Hur ska jag klara mig?!

Igår var det nyyyyår! Hade en sjukt härlig dag. Vi va uppe redan halv 8 för att hinna med att fixa oss å vara i taxin kvart i 10. Väl i taxin får vi höra att vi är alldeles för sent ute. Vi åker runt över allt i stan men på de flesta ställena som inte är fulla är det alkohol eller väskförbud. Å vi som dagen innan köpt sprit för 90 aussie dollars. Ca 700 kr hahaha. Plus mat för 300 kr. Men hannah hitta ett ställe på en nye-app vi hade så vi åkte dit. Helt på andra sidan sydney men det var så värt det! Vi var där vid halv 11 på morgonen. Hade myspicnic hela dagen å klockan 12 firade vi in det nya året med världens största fyrverkerishow som vi såg jättebra. Vid halv 1 hade vi varit där i 14 timmar å det var dax att dra mot stan. Omöjligt att få tag i taxi såklart. Så gissa vad som fick göras? Jo gå. Vi såg massor som gav upp längst vägen. De la sig bara å sov i sina fina kläder å väntade till morgonen för taxi. Jag, hannah å alexis gick hela vägen till lägenheten vi bor i. Håll i er. Det var 3 mil dit!!!!!!! Vi gick sammanlagt i 3.5 timma för att komma hem. Sista biten gick vi på motorvägen. Allt var stängt i stan med stora murar så de va omöjligt att ta sig till våran suburb vid kings kross, woolloomoolo. Hahaha omöjligt att uttala den också. Så kan säga att fötterna blödde när vi väl var hemma.

Annars har vi haft härliga dagar i sydney. Dagen vi kom hit träffa vi upp hannah å alexis. Dem lärde vi känna i adelaide där de jobbar som au pairer. Jag å fia bodde i deras kompis lägenhet med dem dessa två nätter. Vi åt thai food i darling harbour å bara hängde första dagen.

Såå. Nu är vi splittade. Jag åker till melbourne. Fia åker med hannah å alexis till byron bay, surfers å sen brisbane. Hon behöver inte jobba eftersom hon är så sjukt rik jämfört med oss andra. Lyx! Josse å eve hoppas jag kommer till mig i melbourne. Men de blir kanske inte så. De letar jobb de också så vi får helt enkelt se vad som sker i våra liv.
Själv ska jag verkligen försöka hitta ett jobb. Sen har vi bestämt att vi ska ses om ca en månad å resa mer. Det lutar mot nya zeeland i feb, mars något. Förvänta er mkt uppdateringar i bloggen då jag är själv å kanske behöver skriva av mig haha. Kramar

Obs bilder funkar inte nu heller. Men ska uppdatera med massa i melbourne :)


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Lycka till med jobbsökandet i Melbourne. Jag har kollat internet och hon heter Kikki K. Det verkar finnas flera butiker. Hanna jobbade på lagret. Jag håller tummarna för att det ordnar sig med jobb!
Stor kram mamma

2013-01-01 @ 23:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0