Jobb!

Jag fick jobbet! Sa glad for det! Jag ansokte om att bli barista da jag gjort en del kaffe forr pa peters konditori. Sa igar var jag dar pa lite intervju och sa bad han mig gora en kaffe. Sa gjorde jag en latte, vilket ar superenkelt. Hon som ar barista (hans fru) smakade pa den och sa, "jaa du kan ju inte gora kaffe iallafall men du kan sakert jobba som servitris." Blev varsta stalld haha, men det gor inget. Nu far jag gora mer saker an att bara gora kaffe hela tiden, vilket skulle trotta ut mig ordentligt. Jag har tranats upp idag pa kassan (ruskigt svar med alla alternativ som gar att tanka sig och helt annat kassa system), engelsktalande personer som bestaller i 3000 km/sek och att servera ut kaffet.
 
Cafet ags av kineser, det ar jag, en fransk tjej som ar i min alder och 4 kineser till. Den franska tjejen kommer flytta om nagra manader, sa da ska jag ta hennes plats och det blir jag och alla kineser. Ska bli ytterst spannande. Jag har sagt att jag har tankt att stanna i melbourne till Juli. Men riktigt sa lange har jag inte tankt att stanna. Nu nar jag fatt detta jobbet sa har mycket andrats. Jag har knappa 10.000 kronor kvar och jag kommer ingen vart pa det. Jag vill se nya zeeland sa himla garna men Fia vill aka dit redan i februari och da har jag inte riktigt hunnit borja jobba. For att fa ihop pengar behover jag aven jobba nagra manader sa jag far en full lon. Aven vart jag ska bo om jag gillar jobbet ar ett litet problem. Gillar verkligen mitt hostel, men det ar ett riktigt sunkit hostel med bedbugs i sangarna som biter en om natterna och sen behover jag ta pendel till stan vilket kostar ratt mycket. Behover skaffa lagenhet om jag ska stanna har ett tag. Men jag har inga vanner. Kanns som det kommer bli valdigt ensamt. Men jag ska testa. Ar himla nojd att jag skaffat ett jobb i Australien da det ar jattesvart och att jag vagar ta steget att bosatta mig i ett annat land. Det ar en jakla utmaning och aven om jag inte kommer tycka om jobbet eller om nagot gar snett om nagon/nagra manader sa har jag testat och forsokt i alla fall.
 
I morgon ska jag pa mer trial, frukost. Sen de tva andra dagarna blir det lunch trial sen borjar jag pa mandag. Jag kommer jobba 32.5 timmar i veckan och inga helger. Tjanar aven mina cash i handen sa jag slipper betala nagon skatt.
 
Sa nu testar jag detta ett tag. Stannar har i melbourne och ar det nagon som vill komma och halsa pa mig ar det bara att komma for detta kommer bli valdigt annorlunda mot vad jag ar van vid.
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Grattis till jobbet!! Vad kul! Jag visste att du skulle fixa det! Gött!
Du ska inte känna dig ensam för du har ingen aaaning om vilka roliga och härliga människor du kommer att träffa. Eller hur?!
Kram mamma

2013-01-08 @ 17:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0