How to feel sad and happy at the same time

Börjar verkligen skaffa mig en vardag här redan. Jag har mina vänner, de jag snackar med om allmänna saker å hänger med då och då, de jag festar med, de jag pratar problem med och de som jag kan berätta allt för. Trivs verkligen superbra här med tjejkompisar för de är aldrig något bråk, bara vänskap eftersom ingen vill bråka så den blir lämnad ensam. I vanliga fall hemma hänger jag mest med killar och mina ganska få nära tjejkompisar. Tvärt om hur jag har det nu.

Jag har ett jobb. Sjukt svårt är jobbet. Cafe jobb låter inte svårt alls men detta jobbet är helt sjukt svårt och man måste vara vaken i huvudet hela tiden. Utvecklas hela tiden och börjar komma in i det mer och mer.

Men ändå längtar jag hem. Jag saknar min familj, farmor och farfar, vinter(?????) ligga i min säng, ut och gå, falkenberg osv. Planerar hela tiden när jag ska åka hem. Skrattar bara åt de nu dock. Varför skulle jag vilja hem egentligen? Har det helt sjukt bra här och utvecklas hela tiden. Gör minst 10 saker om dagen jag aldrig skulle våga/kunna göra hemma. Jobbet är en utmaning, skaffa nya vänner och folk man verkligen kan lita på å släppa nära är en utmaning, bo i ett helt annat land 25 timmar bort från sverige är en utmaning, flytta hemifrån är en utmaning. Så varför skulle jag ge upp detta? Är så glad jag har chansen att vara här och chansen att jobba. Det är så svårt att få ett normalt jobb här som backpacker. Nästan helt omöjligt så jag har haft tur. Den chansen sumpar jag inte i första taget.

Small facts about me som ej är så djup (orkar inte att jag är så djup ibland)

Idag är det fredag. Italiensken på hostelet har festat konstant i 4 dagar och endast sovit i soffan i köket de dagarna, jag har läst ut två böcker på 3 dagar, jag har bedbugs bett över hela kroppen som kliar sönder, jag har tappat bort min nyckel tre gånger på tre dagar och receptionen har fått in den alla gånger, bögen i receptionen är sur på mig för jag inte torkar av disken (hehe ops), igår glömde jag mobilen i mataffären å kom på det halvvägs hem, jag har en grej mellan tårna på foten som sitter jättedjupt in och ej går stt få ut så ska till sjukhuset :(, ikv blir de först mys med the å nutella mackor (ej nutella mackor för min del) å sen feest, jag mår ytterst fint och på söndag kommer alex å david hiiiiiit :D

Bjuder på lite fula bilder


Kommentarer
Postat av: SofieS

Kul att det funkar så bra för dig! :) Nä, varför åka hem till Sverige, gör inte det. Skaffa dig en snygg man där borta, en rik. Köp en lyxbåt, då kommer jag ;)
Det är knappt vinter, bara kallt lite då och då. hehe. Sola lite åt mig med, så ska jag snart gräva ner mig i en bok om massa sjukdomar.
Ha det fortsatt underbart! Kul att läsa om dig på bloggen :)
Kramar

2013-01-11 @ 20:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0