Last day of the first days

Idag flyttar jag ut från Fias goa soffa till ett helt eget place. Jag har fått ett rum i en 5:a mitt på söder, med ett av de bästa lägen i stockholm. Hur bra låter inte det? Så i eftermiddag går mitt första flyttlass till ölandsgatan. Det som är så galet är att jag kommer vara själv den mesta tiden i lägenheten. Pga de som bor där ska flytta isär så bor mamman bara där när hon inte är med barnen och pappan likadant. Så egentligen har jag en femma för mig själv haha. Köket var hur fint som helst och jag har eget badrum och egen ingång där jag har mitt rum. 
 
Ska bli spännande och se hur jag klarar mig själv haha. Har aldrig någonsin bott ensam men tror det kommer gå jättebra och vara ganska skönt. Kommer dock sakna och bo med fia och alla film och bildkvällar i hennes stora säng. Men vi kommer ju hänga lika mycket fast jag flyttar ut :)
 
Idag har jag varit på intervju på ett cafe. Kändes mycket bra. Typiskt mig och vara ute i sista sekunden. Kom på att jag ville skriva ut cv, personligt brev och referenser mm. Då var det en timma tills jag skulle vara där och jag var tvungen att ta tunnelbanan till ett helt annat ställe. Men jag klädde på mig på en sekund och la på lite mascara sen sprang jag dit och stressade ihjäl mig med alla byten osv. Men hann gjorde jag och det var ett jäkligt bra val eftersom det visade sig att hon behövde dem. 
 
Så nu ska jag äta upp min frulle, söka lite mer jobb, packa och ta det lugnt. Vet inte om jag har internet i det nya rummet men annars får jag skriva lite från mobilen.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0