woppidooo

Nyss kommit ur duschen efter en power walk. Kändes väldigt skönt att orka gå i tempo! Idag har jag jobbat. Är så kär i mitt älskade jobb just nu! 
 
  Jag tar hand om en kille som precis kommit från Brasilien till Sverige och kan ingen svenska. Jag fick jobbet som hjälp-lärare eftersom jag kan lite spanska. Grejen är den att spanska och portugisiska (som de talar i brasilien) är ca 40% lika = inte speciellt mycket. Så det blir mycket google translate och pekande för att förstå varandra. Till saken tillhör att den här killen är så otroligt söt och vill lära sig (tills det blir svårt och jobbigt). Idag har vi lyssnat på lite portugisiska låtar och hans svenska favvo låt. dere mote filta pre ( du måste flytta på dig, tog ett år å förstå vad han skrev haha). Den här ungen gör verkligen att jag längtar å gå till jobbet.
 
Idag när jag skulle hem känner jag hur någon följer efter mig ut från skolan tätt bakom. Då är det han som ska skrämma mig och ge mig en kram innan jag går hem. Åh <3
 
Har även bakat scones idag!!!! Varit skitsugen på det i typ två veckor eftersom varenda falkenbergare verkar ha ätit det och lagt ut bilder nästan varje dag på insta. Så ja, efter mycket om och men om jag vågade eftersom jag är överkänslig mot kolhydrater och det är 90% mjöl i en scones så testade jag. Ångrar mig bittert, men det var såå värt det! Asgottt!!!! Men har fan mer ont i magen än någonsin just nu och ska inte göra om det på ett år typ buhu :( Men värt var det :)
 
Bjuder på en fin bild från i somras när min älskade ewe hälsade på. Och nej, jag använder aldrig trekantsbikini som det kanske syns på bilden hehe ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0