Regn regn och mer regn

Det verkligen spöregnar ute och någon falkenbergare missat det? Isåfall kan jag berätta att det gör det.. Går alltid fram och tillbaka från skolan men i dag ångrar jag det... Hade bara en tjocktröja och kaninen. (hemsk men sant, har en kaninväst, dock är det min bästa investering eftersom den håller hela livet och är så varm och go) Promenaden tar typ 30 min men idag 40 eftersom det var ösregn och motvind..
 
Känner att bloggen min börjar bli tråkig, mitt liv är tråkigt, jag är tråkig. Finns inte å göra så mycket i ett höstruskigt falkenberg förutom att fika osv. Men sparar pengar och sparar på fettet eftersom jag vill gå ner i vikt till australien. Så är mest hemma om dagarna och träffar kompisar här hemma. Eller ute och går och träffar kompisar då. Shoppar inget, festar inte så mycket och varit sjuk rätt länge.
 
Känns som jag bara går och väntar på bättre tider, på ett bättre australien.
 
För min del är höst och vinter döden. Jag behöver d vitamin för att klara mig och inte deppa ihop pga min hud i mitt ansikte. Jag tror att min hy har dåligt med d vitamin och det är därför jag blir så röd runt munnen, torr, fnasig osv i hela ansiktet. Där alla andra är feta är jag torr. T zonen och runt munnen är värst.. Det hjälper att jag åker utomlands en vecka för att jag ska fått d vitamin för en hel vinter (1-2 månader av dåligt med solljus). För det är från solen min enda räddning kommer.. Men med solen kommer ett annat bekymmer och det är cancer. Eftersom min morfar dog i manligt mylanom som är den värsta och mest dödliga sorten hudcancer så har jag stor risk att drabbas av den. Någon man ska undvika är sol och helt undvika solarium. Så jag får välja dålig hud på hösten och vintern tyvärr. 
 
Det har blivit mycket bättre. Tackvare att jag gått till doktorn alla gånger det varit som värst har jag fått utskrivet krämer som ska hjälpa. De hjälper helt okej. När jag var yngre var det helt brutalt mycket och jag vägrade visa mig ute. Det är som eksem när det blir värst och man känner sig helt stram i hela ansiktet. Den som inte haft det kan inte ens tänka sig vilken äckelkänsla man har när man vaknar upp med det.. 
Det finns en anledning till att jag inte är ute alls mycket på hösten och vintern. Jag festar inte alls lika ofta och jag känner aldrig för att dra ut. Det finns inga bilder taggade på mig på facebook som är tagna på en vinter (om jag inte varit utomlands innan de är tagna). Så jag härdar ut dessa tre veckor nu innan Australien och håller alla tummar jag har för att det inte ska bryta ut mer!
 
Sjukt ful bild haha, men enda bilden jag har som visar hur det ser ut när jag är "bra" i hyn på hösten.
 
 
 Brukar se ut såhär fast mer svullet och mer sårigt
 

Med foundation som täcker från i vintras, blir stora sprinckor och kliar jag försvinner huden..
 
Det finns verkligen de som har det värre. Men detta är kanske en liten förklaring till att jag är en tråkig människa på hösten och vintern och vill försvinna lite. Defentetivt något jag måste jobba med mig själv med. Utseéndet är inte allt men det är mycket för mig just nu.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0