PERTH

Precis kommit hem efter en promenad med mamma. Blir helt förstörd över att inte kunna röra mig! Mina promenader är mitt liv haha.. Har bestämt mig för att åka dit på torsdag så får dom bestämma! Lika bra å göra det än å skjuta upp de. Säkert mina tankar som är pga att jag är rädd haha. 
 
Del 1   Australien
 
 
Tänkte berätta lite mer om Australien.
Åker den 15 oktober alltså om en månad och fem dagar idag!
 Första stoppet är 
 
 
PERTH
 

Jag flyger till Perth, western australia. Där är det färre turister och den tropiska känslan är mer bevarad. I Perth kan man besöka Kingspark som är en 400 hektar park som ska vara väldigt fin, man kan gå till klocktornet, Bell Tower, som perth är väldigt känt för. . Man kan även göra massa vattensporter på Swan river som är en flod som flyter genom Perth. Stranden cottesloe ska vara väldigt vacker och på söndagar är det stor after beach som kallas sunday session, även stranden scaborough ska vara väldigt fin. Perth har en fin hamn och hamnstad som heter (eller om det ligger i stadsdelen) Fremantle. Vill man se djur på riktigt nära håll ska man gå till Cavershamn Wildlife park där man kan mata och klappa kängurur och se massa andra häftiga djur.
  Utanför Perth ligger Rottnest island som är en ö där man tar sig runt med cykel. Ön är runt om ca 1 mil och det är väldigt fint där. Finns ett djur där som heter quokkas som bara finns där:
 
Tror inte det kommer gå någon nöd på oss precis
 
 
 
  
 
Vet inte riktigt hur länge jag stannar där utan det återstår å se. (Därför jag älskar denna resa)
 
Annars i Western Australia finns:
 
  • Nationalparkerna längs västkusten upp till darwin, utan tvekan de vackraste I australien.

  • horizontal waterfalls – Flyg över fallen och åk sedan jetbåt mellan dem, i staden Derby

Kusten I mitten av WA

  • Ningaloo Reef – västkustens barriärrev, färre turister

  • monkey mia (där man kan möta delfiner)

  • Karinjin national park I norra western australia, Massa häftig regnskog och vattenfall
  • Rockingham – simma med delfiner
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia

hahaha, den minen är så sjuuuuk I know! x)) hihi, så söt du e, thanku <3

ASÅ DU ÅKER SNART!! GALET?!? :DD So happy for u! Men ser och läser dock att du inte mår på topp precis..Skulle jag vart du, skulle jag nog göra operationen, vet hur otroligt dåligt du kommer må och de pengar du kommer förlora, men tänk sen efter! Känslan att kunna andas normalt?! Ditt äventyr i aussie kommer inte bli desamma om du inte kan andas rätt och mår bra i din kropp, trust me. Skaffa ett litet lån, eller nått litet jobb där nere maybe? :) Men du bestämmer självklart själv, it´s up to u :) skypedate, ETT MÅSTE! Jag försöker hålla mig uppdaterad om hur du mår, så bestämmer vi sen, sounds good? :) <3

2012-09-11 @ 03:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0