A day off

Idag var jag tyvärr ledig men fick ändå väldigt bra besked. Ska ta hand om en kille i skolan som nyss kommit til sverige och inte kan ett ord svenska. Vi fick väldigt bra kontakt sist och de ville att jag skulle fortsätta med honom. Det blir tis, ons och fredagar som jag kommer hjälpa honom tills jag åker. Så i morgon börjar jag.
  Idag har jag varit i stan och fixat lite. Sen åkte jag till sebbe å kollade film. Hände en sån sjuk sak!
Fick dåliga tankar över att jag inte betalat biljetten till bilen i stan. Satt å tjata om det och sen tänkte jag ba: fan skit i det. Efter en stund kom det tillbaka och jag fick dålig känsla i magen och vi pausade filmen så sprang jag ner. KLART det stod en p-lisa vid min bil och skrev en bot!!!! Drog sämsta bortförklaringarna och hon trodde mig väl inte riktigt när jag sa att jag bara skulle lämna en sak då hon stått där i 10 min.. Hehe men såklart hade jag tur (vad skulle jag göra utan min käft å talförmåga i sånna här lägen???) så jag slapp boten. Firade med en sallad fråm stantons. 
 Kom precis hem från att ha cyklat halft ofrivilligt 1.5 mil.... Pappa ville se starten på en orienteringsträning så jag hänkade. Missade den lilla delen att de va längst bort på grimsholmen. Just great!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0