Thursday

Hejjj! Nu är det morgon här. Klockan ställdes tidigt då vi har gratis pannkaksfrulle här men bara 7-9 å vid kvart i 9 är pannkisarna slut. Det är inte vilka pannkakor som helst utan svenska, gjord av en svensk tjej så vi va tvugna att ställa klockan haha. Idag blir de 38 grader! Kommer dö ... Jag som inte ens tycker om att sola. Brände mig igår btw :(

Igår hade vi årets down dag. Vi vet inte va vi vill göra.... Vi hade tänkt å stanna här en månad, fira jul å sen dra till sydney då de är fixat med boende. Men nu vet vi inte längre. Ett tag var de att vi drar å ser alice springs, men de är så jävla långt å tar en vecka. Va gör vi de andra tre? Vi har inget mer stop innan sydney att stanna på heller så allt bara krånglade. Men vi har typ bestämt oss. De blir nog att hyra bil å köra great ocean road tre dagar nästa vecka när vi checkr ut från hostelet. Sen efter det drar vi till sydney. Stannar några dagar för att sen ta oss till byron bay eller ngt annat surfställe. Så är de rätt enkelt att åka ner till sydney ändå.

Det blir för segt att stanna här tre veckor till bara för en endaste liten dag. Så är en dag så viktig att vi måste hänga upp hela resan på den? Både ja å nej..
Samtidigt så vill jag stanna ett tag på något ställe för att lära känna folk, staden osv. Inte bara hasta runt.. Men efter nyår tror jag faktiskt att jag ska skaffa lägenhet å sen jobba fram till våran sommar. Är rätt sugen på det.

Hostelet är jätte frächt iaf. Vårt rum är super. Tre sjukt goa engelska tjejer. Igår gick vi till evve å josse som fick ett lyxrum för de hade bokat oss fel dagar. Där va vi ett helt gäng som drack å gjorde massa lekar. De fick vårt humör i topp igen å idag känns allt mycket bättre. Dock är de som sagt 38 grader idag!!!! Jag kommer smälta :( ville surfat så jäkla mycket men de är nog för varmt .. Yeye
Bjuder på lite bilder jag snattat av fias insta (a)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0