svar pa kommentar

 
Hej! Wow den sjukaste varmen har natt melbourne och alla (mest jag) ar helt utslagna.. Det gar inte ner pa kvallarna heller och vi har INGEN ac pa vart rum sa alla ar helt slut efter natten. Kan dock vara den gratis tequilan som inte sparades in pa under kvallen som gjorde att vi mar kasst idag.. 
  Igar var vi pa stranden. Eller i vattnet. Efter det drog vi upp till hostelet och njot av lite kyla da det som sagt var 38 grader. Sen duschade vi, fixade iordning oss och drog i solnedgangen till en pir har i st kilda for att se pingviner!!! Men inte fasen hade vi talamod att stanna a vanta pa att de skulle komma in fran havet och upp vid oss for att sova.. Vi va dar 1.5 timma och sen dog vi av rastloshet. Det enda vi sag var en fet vattenratta som skulle visa upp sig. Alla ba: jaaaaaa nar de sag nagot, sa var det rattan, alla ba neeej... hahaha. Men nagra pingusar sag vi anda :)
  Sen drog vi ut och rojde. Va pa en bar vid stranden och drack corona och at pommes och sen vidare till ngn bar vi fatt 10000 drinkbiljetter till. Assa vi drack ihjal oss pa tequila helt gratis. Drinkar, shots, mer drinkar, dubbla shots osv. Alla undra hur vi fatt de biljetterna haha.
 
BAST AV ALLT!! Igar bokade vi bil i 3 dagar for att kora great ocean roaaad wehoo! Vi hade lite tur da egentligen de bara hyr 5 dagar men varan resehjalpgrej prutade och de gick! Fick aven lon av foretaget vi jobbade for har och de ager!
 
Tankte svara pa en kommentar jag fick har ocksa.
Allt ar jattelatt att fixa. Taxfilenumret tar 2 min och det ar gratis och skickas inom en vecka till ditt hostel. Man brukar stanna minst en vecka pa samma hostel da det ar billigare att betala veckovis sa fixa det direkt nar du kommer. Bankkonto ar med superlatt. Du gar dit, far ett mote med en bankman och sa skickas ett kort ut till dig till ditt hostel eller till banken du ar pa under 1 vecka. Sen kommer koden en vecka efter ditt kort eller sa far du valja kod.
 
Telefonnr ar med superenkelt, ga till den du vill skaffa nummer med och som har bast deal. Jag har virgin. Da kostar kortet typ 5 dollar och sen fyller du pa och har ett abonnemang i 28 dagar. Jag har ett for 29 dollar och da kan jag surfa hur mycket jag vill och ringa och smsa for 400 dollar. Ringa hem ar ratt billigt sa du kommer inte gora slut pa dem direkt :)
 
Hoppas detta hjalpte lite. Melbourne ar jattefint verkligen sa har kommer du nog trivas! Tror jag ska tillbaka hit och jobba senare. Skriv mer om du behover mer hjalp :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0