Surfers

Hej! Idag ar det 35 grader varmt, vi har flyttat till ett nytt hostel for att spendera en natt da vi drar i morgon. Idag ar planerna stranden (ej for mig da jag maste spara pengar och ar inte sugen pa att schtekas i denna varme) sen chill pa nya hostelet och utgang ikvall. Har en sjuk traningsvark i bade mage, armar och axlar FOR IGAR SURFADE VI!
 
 
Javlar vad det var roligt! Vi fick lektion av en surflarare. Sa vid 10 akte vi ut mot stranden som lag nagon timma fran stan. Vi borjar med att satta pa oss dessa svintighta vatdrackter da de fortfarande ar kallt i vattnet. Efter manga svordomar i 30 graders varme och med en jalva irriterande fluga som skulle med ner i vatdrackten fick vi pa oss det och drog oss ner till stranden.
 
 
Vi borjade med lite traning pa land. Vi ovade pa hur vi skulle ligga pa bradan och hur vi skulle kunna styra den. Sen var det dax att ga ut i vattnet och forsoka dar. Det forsta som var svart var att komma upp pa bradan liggandes och ha en jamn balans utan att guppa fram och tillbaka. Aven det lilla var mycket svart i borjan haha. Sen nar vi lart oss att komma upp var det dax att fanga vagorna. Sa nar vi sag en vag komma inat gallde det aatt snabbt komma upp pa brandan, paddla paddla paddla och nar vagen fangade oss och vi fick en rejal skjuts in mot stranden skulle vi snabbt upp pa hander och upp i position. Helt sjukt jakla svart!!!!
 
Vi blev overskoljda av vag efter vag. Vissa av vagerna var inte speciellt sma utan de kom som en vagg over en. Aven om jag inte ar en vattenmanniska sa tyckte till och med jag att det var helt okej att vara under vatten. (forsta gangen jag doppade hududet har i australien)
 
 
Nar det var ca 20 min kvar kande jag hur jag fick en san sjuk huvudvark och borjade ma jatteilla.. Sa fick skjuts av lararenb in till stranden. Madde skitilla och fick exakt samma symptom som jag haft innan pa migran. Men jag fick vila och satta pa mig solglasogon och evves keps, sa gick de over efter 30 min. Det var nog for det var sa jakla ljust pa havet och jag inte hade druckit tillrackligt samt att jag konsentrerade mig sa jakla mycket haha. Trakigt att missa det sista men det blir ju absolut inte sista gangen vi surfar. Nasta gang behover vi inte lektioner utan nu ska vi ova pa att komma upp och sen nar vi lart oss att sta pa bradan sa kan man borja ta lektioner istallet :)
 
 
Sen satte vi oss och at lite lunch, tog buss och tag tillbaka till adelaide for att duscha. Pa kvallen gick till till en restaurang och at. Jag at lamfarshamburgare (sa javla gott) Evve och Josse at kanguru. Men de fick aldrig sina pommes sa efter 50 min utan att de fatt sina pommes drog vi bara. Vi hade betalt for allt men ville inte spendera en sek till dar nere da de var javligt otrevliga och helt utan service-kansla.. Jaja, men gott var det iaf :) Sen gick vi lite pa stan da de har oppet till 9 pa kvallen och det var mysigt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0