job time

Hej och forlat for den kassa uppdateringen men jag glomde min mobil pa jobbet i fredags och det tog till idag tills jag fick tag i den. Och gissa vad jag gor? Glommer mitt bankkort pa jobbet istallet sa kan inte ladda mobilen heller da abonnomanget gatt ut... Clever giiirl. Well well, mycket har inte hant sen sist. Vi har fatt jobb som sagt. Vi star pa gatan och ropar in folk for att salja vilket ar exakt lika svart som ni tror.. Ingen gillar saljare tyvarr men det kanns bra att vi representerar wwf som ar nagot jag sjalv tycker ar en bra organisation eftersom jag ar intresserad av djur och natur. Sa vi jobbade i fredags sen sov vi nagon timma och sen firade vi eve som fyllde ar! Vi skulle tagit en buss till ett beach party men bussen va sen och skulle ta en timma och sedan behovde vi ta en taxi hem sa vi pallade inte riktigt sa vi gick till ett annat stalle. Coolt place men underlig musik (funk om du undrar pappa. Tror de korde en bootsy lat till och med haha...) och aven ett psyko som var jatte storig sa vi trottnade vid 2 och gick a kakade donken istallet och drog hem.
 
Pa lordagen sov jag till kvart over 1 (trott tjej, ja) sen fick jag pallra mig tillsammans med eve for att hamta min mobil men ingen var dar sa de gick icke. Vi gick tillbaka och duschade och fixade oss igen da vi skulle ta taget klockan fem redan till varan kompis Alexis som jobbar som au pair har. Sa vi akte dit, hangde med Alexis och hennes skona engelska kompis Hannah som vi traffat innan ocksa och en finsk tjej. Vi at pizza och kyckligchips och sen drog vi ut pa chivago igen. Mycket battre musik denna gang och vi traffade massa nytt folk och lite av Alexis kompisar ocksa sa det var en go kvall.
 
Igar (sondag) vaknade vi runt 11 och sedan drog vi oss ner till stranden. Plankade bade dit och hem da det kostar 100 jakla dollar att aka pa helgen.. Jag var rastlos sa gick runt pa stranden, det var sa himla fint verkligen. Sen hade vi en angest-kvall. Ush madde piss over att behova jobba idag. Va jatteledsen och kande inte for nagot och tror fia kande lite samma men det kanns sa himla skont att ha varandra. Sa vi bestamde att ga dit idag och kanna pa det. Och idag kandes det valdigt mycket battre. Vi ska sta ut till fredag for da har vi skrapat ihop helt okej pengar. Sen far vi se helt hur vi kanner. Angest ar inget vi tanker ha pa denna resa direkt! Jobbet ar absolut helt okej. Halv 11-5 sa det blir lite segt att bara sta pa gatan alla de timmarna. Vi har ju lunch men den kastar man i sig for man (de andra) vill salja. Man jobbar i par men eftersom vi ar nya jobbar vi med lite mer rutinerade personer och de vill ju saklart salja. Cheferna ar underbara och jatteskona. En maste ha en sjuk slang av adhd da han ar speedad 24/7. Alltsa han ar helt galen verkligen haha men jatteskon och go. Sa vi ska se vad vi gor. Det beror helt pa hur de tva andra svenska tjejerna gor da vi hade velat hyra en bil med dem till melbourne och fortsatta lite med dem dar da vi har valdigt kul ihop....
 

Kommentarer
Postat av: Papp

Spelar de Bootsy så ska du bara dansa. Det är lagen! Förresten är George Clinton i Australien just nu. Ska kolla datum och spelställen så du kan planera din resa efter det...
Duktig flicka som jobbar. Kämpa på. Annars får du ta jobb sOm fotomodell.
May the P-funk be with you!

2012-11-19 @ 14:29:34
Postat av: frida a

lider med dig amanda som fick utstå "boopsy boopsy". jag vet hur det känns. det var allt jag ville säga. hoppas du mår kalas och lever livet! kram

2012-11-19 @ 14:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0