A som i adelaide!

Nu är vi äntligen på vårt hostel!! Resan hit gick bra, var ca 40 mil endast å en lugn väg. Att hitta till stället vi skulle lämna bilen gick bra förutom att vi var tvugna å åka å tvätta bilen på en biltvätt för massa extra dollar....
Vi checkade in på hostelet "shakespear backpackers" vilket helt klart är de fräschaste hostelet hittils vilket äger. Just nu ligger vi i våra sängar å njuter!!! De har varit väldigt dålig sömn de senaste nätterna så i natt kommer vi sova gott kan jag lova! ( dock sover fia redan märkte jag haha)

Jag har dock en rätt störande ångest. Denna månaden har gjorts av med så jäääääkla mycket pengar. Asså mår dåligt av att se hur mycket det är. Å de har bara gått 3 veckor kom jag precis på också! Så tanken är att vi ska jobba här. Vi ska söka exakt allt som går å finns de inget så åker vi vidare till melbourne. MEN vi ska fixa de här. De är så mycket enklare. Perth va ju som sagt en otroligt dyr stad, sen var denna roadtripen jättedyr med. Vi ser redan sjuk skillnad på priser här. Vi betalade 27 per natt i perth å tyckte de va jättebilligt. Här betalar vi 21 dollar å de är normalt. Maten i affärerna är billigare å att äta ute är skitbra priser. Åt thaibuffé till lunch idag för knappt 40 kronor.
Jag ska även sluta äta skit eftersom de är chokladen som är dyr. En chokladkaka kostar ca 5-6 dollar, å de är typ 35 spänn. Å den är ändå inte lika god som marabou hemma.

Så denna veckan har jag räknat ut vad jag ska leva på. 8.5 dollar om dagen med boendet inräknat men ej mat. Så all mat ska köpas billig å lagas från grunden. Dock inget vitt bröd å pasta osv även om de är jättebilligt. Kommer bli tufft men va fasen jag vill ju inte va hemma om 2 veckor.. Sen hitta ett jobb med.

Så de är vad jag/vi kommer syssla med här. Hittar vi ett jobb å trivs här så stannar vi till innan jul å sen åker till melbourne över jul å sydney över nyår :)

Nu ska jag joina fia i sömnen å sen ska vi laga tonfiskgryta i storkok. Riktiga hemmafruar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0