whit sundays Bildbomb

Pa lordagen tog vi bussen pa morgonen for att bege oss mot arlie beach dar vi befinner oss just nu. Jag alskade det fran forsta stund. Gillade som sagt inte cairns sa mycket utan jag saknade melbourne jattemycket. Men direkt nar vi klev av och hoppade in i vara rum sa blev jag lycklig igen. For arligt talat. Vad ar mina problem jamfort med andras. INGENTING. Lever verkligen livet har och mar sa jakla bra. Vi (jag, som sovit hela bussresan, 14 timmar) somnade klockan nio och vaknade jattepigg redan vid sju. Vid halv tio checkade vi ut och checkade in pa baten. Kvinnan vi motte i receptionen var den otrevligaste karringen vi nagonsin stott pa. Hon berattade bara hur dalig baten var vi hade bokat, hur tribal travel (som vi bokat allt med) var katastrof och att de var jattedaliga och vi skulle ha varldens samsta tid ute pa havet. Vilket gjorde oss alla i varldens deppmode ett tag. Men vi bestamde oss for att sluta deppa och ta det som det kommer. Pa baten var det otroligt blandat folk. Manga par, inte sa manga ungdomar utan mest lite aldre folk. Vi var val lite sadar halvtaggade pa att umgas med dem fran borjan. Tur det var tre snygga danska killar med pa baten haha. Vi akte ut ratt sent, runt tre och det enda vi hann med var att ata snacks och snorkla. Men anda en harlig dag. Pa kvallen drack vi lite goon men vi var valdigt trotta sa de flesta la sig ganska tidigt. Jag och evve hade en fet sang for oss sjalva da de flesta sov uppe pa dack. Dock lag vi typ pa varandra hela natten och nar vi vaknade var vi allt annat an kalla hahaha.
Dagen borjade klockan sex pa morgonen da kaptenen satte igang motorn. Vi gick upp och at frulle. Sen var det dax for snorkling igen. Vi sag massa fina fiskar och simmade mitt i stora stim av fargglada fiskar. Coolast av allt var de JATTEfiskarna som simmade runt oss. Vi var lite halvradda fran borjan men det var ingen fara de var sa himla coola. Vi sag aven varan forsta skoldpadda men den lag ner och syntes inte sa mycket.
  Sen var det dax for lunch och mer snorkling. Da hittade vi en jatteskoldpadda som simmade och det var helt sjuk haftigt. En san vi dromt om att se, simmade vi med!!
 
Vi stannade till pa den mest beromda plasen av alla white haven beach. Alltsa den utsikten och det vattnet, stranden och allt. Obeskrivligt. Helt underbart. Tre timmar var vi dar, kandes som 1 och man bara njot sonder av livet.
 
Sen hoppade vi i baten igen och pa kvallen blev det party. Kulkul!
 
Dagen efter blev det mer snorkling och sen klockan 11 var vi pa land igen. Tre riktigt harliga dagar ute till sjoss (jag proppade i mig alvedon och aksjuketabletter haha) .
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0